استاندار یزد گفت: با بهره گیری از تمام امکانات استانی و ظرفیت‌های قانونی موجود، مناطق سیل زده ابرکوه در اسرع وقت بازسازی می‌شود.

یزدفردا: محمدعلی طالبی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل شهرستان ابرکوه، گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در مناطق روستایی شهرستان ابرکوه و به ویژه روستای فیروزآباد خسارت‌های زیادی را بر جای گذاشته، که هر چند جبران این خسارت‌ها سخت است، اما ناممکن نبوده و در جلسه‌ی ویژه‌ای که در همین رابطه برگزار می‌شود تصمیماتی جدی در زمینه جبران خسارت‌ها و بازسازی مناطق سیل زده این شهرستان گرفته می‌شود.

او افزود: برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اسرع وقت از تمام امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی استان، ظرفیت‌های قانونی موجود و نیز همراهی و تعامل مردم بهره خواهیم گرفت.

طالبی با اشاره به تخریب قلعه تاریخی فیروز آباد در جریان سیل روز‌های اخیر شهرستان ابرکوه، اظهار داشت: با توجه به اینکه این قلعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، همه تلاشمان را برای بازسازی این قلعه و تبدیل آن به یک مرکز گردشگری در این شهرستان خواهیم کرد.

استاندار یزد دستکاری در نظم طبیعت و تعرض به منابع طبیعی شهرستان ابرکوه را یکی از علت‌های جاری شدن سیل در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بخشی از موضوع به دلیل برنامه ریزی نامناسب برخی از دستگاه‌های مربوطه در طی این سال‌ها بوده و بخش دیگر آن از اقدامات خلاف قانون برخی در ایجاد چاه‌های کشاورزی نشات گرفته که در نهایت موجب پدید آمدن چنین شرایطی شده است.

او ادامه داد: برخورد با کسانی که زمینه وقوع چنین حادثه و خسارت‌هایی به مردم را فراهم کرده اند، در دستور کار قرار دارد.

طالبی در انتها با اشاره به ضعف اطلاع رسانی به مردم ساکن محلات و روستاها، خاطرنشان کرد: علی رغم هشدار‌های سازمان هواشناسی درخصوص بارش باران و وقوع سیل، متاسفانه این اطلاع رسانی به مردم سطح روستا‌ها و محلات منتقل نشده بود که باید دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا